Biblioteket

Sentrum videregående skole kan sammen med Kongsvingers befolkning glede seg over et topp moderne og framtidsrettet bibliotek.

Biblioteket er ikke bare et læringssenter og skolebibliotek for Sentrums elever og lærere, men et møtested for barn og unge så vel som voksne.

Les mer og søk etter bøker på bibliotekets hjemmeside

Åpningstider skolebibliotek

Mandag–fredag kl. 08:00–18:00

Dørene mellom skolen og biblioteket åpnes for elevene kl. 08:00

Biblioteket er også åpent utenfor bemannet åpningstid for dem over 18 år. For å få slik adgang trenger du en avtale om meråpent. Det kan du få ordnet i skranken på biblioteket.

Hva finnes på biblioteket?

Tilbudet til biblioteket spenner fra det tradisjonelle bokutlånet til datakurs, foredrag, konserter, dataspill, teater, utstillinger og kafè. Biblioteket har studieplasser, PC-stasjoner, gruppebord, studieceller, studierom og gratis trådløst nettverk.

Alle Vg1-elever får informasjon om hvordan biblioteket kan brukes. Det gis også kurs i kildekritikk og litteratursøk.

Biblioteket tilbyr e-bøker som kan lastes ned til smart-telefon eller nettbrett via appen BookBites. I tillegg har biblioteket bokhus plassert inne på flere av skolens avdelinger.